نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتمند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو
سرخط خبرها

خطر سقوط همه‌جانبه شهرخودرو: از بزرگسالان تا پایه‌ها!

  • کد خبر: ۹۴۳۸۴
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
خطر سقوط همه‌جانبه شهرخودرو: از بزرگسالان تا پایه‌ها!
درحالی‌که تیم شهر‌خودرو نامزد اصلی سقوط از لیگ برتر بزرگ‌سالان است، در فوتبال پایه هم اوضاع مشهدی‌ها چنگی به دل نمی‌زند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ‌های برتر فوتبال پایه در رده‌های سنی به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود و نمایندگان مشهد در این پیکار‌ها تاکنون نتوانسته‌اند عملکرد چندان قابل‌قبولی از خود برجای بگذارند. در‌حالی‌که نماینده استانمان در لیگ برتر فوتبال بزرگ‌سالان خراسان اوضاع اصلا خوبی ندارد و گزینه اول سقوط به لیگ پایین‌تر است، در رده‌های پایه اوضاع چنگی به دل نمی‌زند و وضعیت تیم‌های استانمان که جملگی مشهدی هم هستند، در بحرانی‌بودن دست‌کمی از تیم بزرگ‌سالان ندارد؛ شواهد و قرائنی که حکایت از حال نامساعد فوتبال خراسان دارد.

امسال ۳ تیم از باشگاه شهرخودرو در لیگ‌های برتر نوجوانان و امید‌ها و لیگ دسته‌یک فوتبال جوانان کشور حاضرند و در لیگ برتر نونهالان هم مشهد ۲ تیم ذوب‌آهن نسل جوان و پیشگامان را دارد. فوتبال پایه‌های مشهد طی سال‌های قبل همواره در سطح کشور نتایج قابل‌قبولی گرفته است. سال گذشته تیم نونهالان ذوب‌آهن تا نیمه‌نهایی لیگ برتر این دسته پیش رفت و ۵ سال پیش نیز پدیده توانست به مقام سومی لیگ برتر نوجوانان برسد. با‌این‌حال امسال مشهدی‌ها فقط گزینه سقوط هستند و بس!

لیگ برتر نونهالان| نسل جدیدی که پیشگام نیست!

لیگ برتر نونهالان، نقطه آغاز فوتبال حرفه‌ای هر بازیکنی است که سودای طی‌کردن پله‌های ترقی را دارد؛ مسابقاتی که امسال مشهد در آن ۲ نماینده دارد. تیم‌های ذوب‌آهن نسل جوان و پیشگامان از مشهد در گروه دوم این مسابقات حاضرند و تا‌به‌اینجای فصل که ۶ هفته از مسابقات گذشته است، هیچ‌کدام نتوانستند در حد‌و‌اندازه‌های خودشان ظاهر شوند. ذوب‌آهن که سال گذشته توانسته بود تا نیمه‌نهایی بالا بیاید و در این مرحله مغلوب سپاهان قدرتمند شده بود، امسال فعلا در رتبه چهارم جدول هفت‌تیمی مسابقات این گروه است.

ذوبی‌ها از بازی‌های گذشته‌شان فقط ۷‌امتیاز کسب کردند و با تیم صدرجدول که شاهین آمل دوازده‌امتیازی است، ۵‌امتیاز فاصله دارند. پیشگامان هم با پیروزی برابر تیم قعرجدولی در بازی روز جمعه چهارامتیازی شده و همچنان در مکان ششم جدول گروه قرار دارد. در این گروه شاهین آمل، استیل‌البرز آق‌قلا، متین بابل، پدیده ساری و سپاهان گرگان هم‌گروهی‌های ۲ تیم مشهدی در گروه منطقه شمال هستند. سرمربیگری ذوب‌آهن نسل جوان را امیرعباس نیاز ابراهیم به عهده دارد و سرمربیگری پیشگامان بر‌عهده محمود تلگردی است.

لیگ برتر نوجوانان| حاشیه‌نشینان شهرخودرو

لیگ برتر نوجوانان برای تنها‌نماینده مشهدی حاضر در این مسابقات با حاشیه‌ای تاریخی آغاز شد. نوجوانان شهرخودرو امسال با هدایت قاسم دهنوی پا به مسابقات گذاشتند، اما هنوز به میدان اول نرسیدند که گرفتار حاشیه بزرگی شدند. ماجرای اختلاف حمید زوهانی، مدیر تیم‌های پایه شهرخودرو، با قاسم دهنوی جایی سر باز کرد که با‌وجود آنکه ۴ ماه تیم زیر‌نظر دهنوی تمرین می‌کردند، فقط چند روز به بازی اول زوهانی اقدام به انتصاب سرمربی جدید به‌جای دهنوی کرد! مسئله‌ای که سبب شد بازیکنان تیم سر بازی اول حاضر نشوند و نتیجه اولین نبرد شهرخودرو نوجوانان در لیگ برتر یک باخت انضباطی ۳‌بر ۰ باشد.

البته بعد از چند روز و با وساطت برخی ریش‌سفید‌ها و برخی امتیازدهی‌ها به مدیر تیم‌های پایه شهرخودرو این مسئله حل‌و‌فصل شد، اما ترکش‌هایش به جان تیمی نشست که تجربه چنین‌بحرانی را نداشت. شهرخودرو قاسم دهنوی در لیگ برتر نوجوانان و در گروه‌۲ این پیکار‌ها تا پایان هفته هفتم با ۴‌امتیاز در جایگاه پنجم جدول شش‌تیمی است و عملا هیچ شانسی برای صعود ندارد که هیچ باید نگران سقوط هم باشد. در این گروه شاهین آمل، کاسپین آمل، پدیده آمل، متین بابل و شهروند نور حاضرند. شاهین آمل با ۱۹‌امتیاز صدرنشین این گروه است و شهروند نور بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

لیگ دسته‌یک جوانان| پایین‌نشینی با چاشنی بدشانسی

تیم دیگر مشهد در لیگ دسته‌یک جوانان کشور، باز هم تیمی از رده‌های پایه شهرخودرو است. تیم شهرخودرو در این دسته هم تیم دارد و هدایت آن را مجید رجایی بر‌عهده دارد. شهرخودرو در رقابت‌های این دسته و رده سنی در گروه دوم با تیم‌های خزر بابل، شهید عبدی مازندران، مقاومت کوثر تهران، سپیدرود رشت و پدیده ساری هم‌گروه است. شاگردان رجایی از ۵ بازی تا‌به‌اینجا ۷‌امتیاز دارند و در مکان پنجم جدول شش‌تیمی هستند.

البته نکته امیدوارکننده درباره این نماینده مشهد آن است که تیم‌های چهارم، سوم و دوم این جدول هم هفت‌امتیازی هستند و شهرخودرو به حکم تفاضل گل در این موقعیت جدولی است. تیم صدر جدول هم خزر بابل با ۹‌امتیاز است و همه این‌ها نشان‌دهنده آن است که شهرخودرو هنوز امیدوار به بالا‌کشیدن خود در جدول و صعود به مرحله بعد رقابت‌هاست.

لیگ برتر امیدها| بد مثل بزرگ‌سالان!

رقابت‌های لیگ برتر امید‌های فوتبال کشور امسال در ۲‌گروه هشت‌و‌نُه‌تیمی برگزار می‌شود که نماینده مشهد در این مسابقات تیم فوتبال امید‌های شهرخودرو در گروه هشت‌تیمی حاضر است. شهرخودرو در گروه سخت این منطقه با تراکتور، سپاهان، ذوب‌آهن، آلومینیوم اراک، کیان‌سام بابل، نساجی مازندران و ملوان انزلی هم‌گروه است و فعلا در پایان بازی‌های هفته هشتم با ۶ امتیاز قعرنشین مسابقات است.

امید‌های شهرخودرو در‌حالی از روی دست بزرگ‌سالان خود در قعرنشینی مطلق کپی‌برداری کرده‌اند که همین هفته قبل بالاخره توانستند نخستین پیروزی فصل را برابر تیم تراکتور به دست بیاورند. شاگردان حمید زوهانی امسال یک برد، ۳ تساوی و ۴ شکست را تا‌به‌اینجای فصل در کارنامه دارند. نکته جالب درباره عملکرد ضعیف این فصل شهرخودرو آن است که امید‌های شهرخودرو فصل قبل با سرمربیگری سیروس سنگچولی توانستند در رتبه پنجم لیگ برتر کارشان را به پایان برسانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->